Voor storingen en andere vragen over de ondergrondse afval container neemt u contact op met Circulus-Berkel via www.circulus-berkel.nl of via telefoonnummer 0900-9552.
In deze brochure Samen naar minder afval lees je hoe je zelf kunt besparen op afval.
Op de website van Circulus-Berkel vind je meer informatie over afval.
Of er iets moet gebeuren en wat, hangt af van verschillende factoren. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Als uw woning vóór 1993 is gebouwd, dan kan er asbest in uw woning zitten. Daarna werd asbest verboden en dus niet meer gebruikt. Als u contact met ons opneemt, kunnen wij dat voor u nakijken.
Dat hangt van de situatie af. In eerste instantie gaat de woning naar de hoofdhuurder. Is er sprake van medehuurderschap, huwelijk of geregistreerd partnerschap? Dan moet u onderling uitmaken wie er in de woning achterblijft. Komt u er samen niet uit, dan beslist de rechter. De persoon die vertrekt moet via de reguliere weg andere woonruimte moeten zoeken.
U moet onderling bepalen wie er in de woning blijft. Komt u er samen niet uit, dan beslist de rechter. De persoon die vertrekt moet via de reguliere weg andere woonruimte moeten zoeken. De wijziging moet u samen schriftelijk aan ons doorgeven. Heeft de rechter een uitspraak gedaan, dan moet u deze gegevens bijvoegen.
Wanneer een huurder is overleden, kan een contactpersoon de huur opzeggen. Stuur hierbij de akte van overlijden of een kopie van de rouwkaart mee.
Wanneer de hoofdhuurder overlijdt, kan een eventuele medehuurder in de woning blijven, tenzij de woning voor een bepaalde doelgroep is bedoeld. De medehuurder moet dit hier aanvragen.
Inwonende kinderen die alleen achterblijven, mogen nog een half jaar in de woning blijven.
Als er na het overlijden van de huurder geen personen in de woning achterblijven, eindigt de huurovereenkomst automatisch op het einde van de tweede maand na het overlijden. De erfgenamen kunnen uit naam van de huurder de huurovereenkomst beëindigen.
Voor een periode korter dan een jaar kan dat in bepaalde gevallen. Lees meer over onderverhuur.
Als het korter is dan een jaar, kan dat in bepaalde gevallen. Lees meer over tijdelijke afwezigheid.
Binnen twee weken na uw aanvraag weet u meer.
In bepaalde gevallen kan dat. Wij kijken hierbij naar het totaal aantal toekomstige bewoners, of u een huurachterstand heeft en of u in het verleden overlast heeft veroorzaakt. U kunt hier een aanvraag doen. Lees meer over inwoning.
Let op: omdat inwoning gevolgen kan hebben voor de hoogte van uw huurtoeslag en/of uitkering, bent u verplicht om inwoning te melden bij de Belastingdienst of bij uw uitkeringsinstantie.
Een inwonend (klein)kind kan meestal geen medehuurder worden. In bijzondere situaties zijn er uitzonderingen mogelijk. Neem contact met ons op om uw situatie te bespreken.
In bepaalde gevallen kan dat. Uw partner moet dan minimaal twee jaar op hetzelfde adres ingeschreven staan en u moet samen een duurzaam gemeenschappelijke huishouding voeren. Lees hier hoe u een aanvraag kan doen.
Bent u getrouwd of heeft u een geregistreerd partnerschap? Dan is uw partner automatisch medehuurder.
Dit moet u hier aan ons doorgeven. Vergeet niet, na onze toestemming, uw nieuwe woonsituatie ook door te geven aan de gemeente Apeldoorn.
In bepaalde gevallen kan dat. Lees meer over het wijzigen van de huurovereenkomst.
Er zijn verschillende mogelijkheden. Lees meer over de voorwaarden.
In bepaalde gevallen kan dat. Lees meer over de voorwaarden.
In bepaalde gevallen kan dat. Lees meer over de voorwaarden.
Meld uw vermoeden bij ons: www.degoedewoning.nl/woonfraude.
Ja, u krijgt een andere huurprijs.
Heeft u de administratiekosten van € 30 ook voldaan? Dan nemen wij uw aanvraag in behandeling. Wij checken of alle voorwaarden in orde zijn en nemen daarna weer contact met u op.
Ja, wij vragen hiervoor € 30 administratiekosten.
Nadat u zich heeft ingeschreven bij Woonkeus Stedendriehoek kunt u zoeken naar een kandidaat, bijvoorbeeld via www.woningruil.nl.
U en uw ruilkandidaat moeten beiden de woningruil online aanvragen. Ook moet u allebei voldoen aan enkele voorwaarden:
Verder gelden dezelfde voorwaarden die voor elke nieuwe huurder gelden. Dus het inkomen moet passen bij de huurprijs van de woning en we vragen om een huurdersverklaring.
In bepaalde gevallen kan dat. Neem contact met ons op, dan kijken wij of uw woning in aanmerking komt.
Log in op Mijn Woonkeus. Hier ziet u op welke plek u staat voor een woning. Als u in aanmerking komt, nemen wij vanzelf contact met u op.
Log in op Mijn Woonkeus. Hier kunt u uw gegevens wijzigen.
Log in op Mijn Woonkeus. Hier vindt u uw inschrijfduur in maanden.
Deze heeft u eerder via e-mail ontvangen. Heeft u uw inschrijfnummer niet meer, maar is uw e-mailadres nog hetzelfde? Dan kunt u via Mijn Woonkeus uw inschrijfnummer opvragen.
Weet u niet meer welk e-mailadres u heeft gebruikt voor de inschrijving? Met uw legitimatiebewijs kunt u uw inschrijfnummer opvragen bij één van de samenwerkende woningcorporaties van Woonkeus Stedendriehoek.
Log in op Mijn Woonkeus. Hier vindt u uw inschrijfduur in maanden.
Als u nog niet zo lang ingeschreven staat, kunt u reageren op lotingwoningen. Daarbij is de inschrijfduur niet van belang en heeft iedereen evenveel kans. Kijk hier voor meer informatie op www.woonkeus-stedendriehoek.nl.
De wachttijd is moeilijk aan te geven. Heeft u gereageerd met uw inschrijfnummer op het woningaanbod? Dan vindt u op de website van Woonkeus-Stedendriehoek onder Mijn Woonkeus de positie waarop u bent geëindigd. Dit hangt onder andere af van uw inschrijfduur. In sommige gevallen krijgt iemand met urgentie voorrang.
Bij de advertenties zelf staan de voorwaarden. Daarnaast vragen wij een verhuurders- en/of hypotheekverklaring, werkgeversverklaring en doen wij een betaalwaardigheidscheck.
Vrije sector woningen vindt u hier. Bij de woning zelf staat meer informatie. De volgorde wordt bepaald door loting.
Sociale huurwoningen zijn goedkoper. U kunt bij deze woningen in aanmerking komen voor huurtoeslag, afhankelijk van uw inkomen en gezinssituatie. Daarnaast moet u voor deze woningen ingeschreven staan bij Woonkeus Stedendriehoek. Bij vrije sector woningen geldt dit niet.
Ja. Een zorgwoning is een zelfstandige huurwoning die toegankelijk is met een rolstoel. Bovendien ligt de woning dicht bij een zorglocatie of een zorgsteunpunt van waaruit 24 uur per dag zorg geleverd kan worden. Voor zorgwoningen gelden speciale regels.
Als u minimaal 18 jaar bent en de Nederlandse nationaliteit bezit of een geldige verblijfsvergunning heeft, kunt u zich via www.woonkeus-stedendriehoek.nl inschrijven. Dit kost eenmalig € 30.
U moet ingeschreven staan bij Woonkeus Stedendriehoek. Met uw inschrijfnummer kunt u dan reageren op het woningaanbod op www.woonkeus-stedendriehoek.nl.
Het komt regelmatig voor dat financieel adviseurs en makelaars post sturen naar huurders die hun huurwoning van De Goede Woning kunnen kopen. Dit soort bedrijven ontvangt van ons geen adresgegevens van onze huurders. U bent ook niet verplicht om van de dienstverlening van deze bedrijven gebruik te maken. Heeft u post ontvangen en twijfelt u hierover? Neem dan gerust contact met ons op.
Spreek altijd eerst de bewoner zelf aan. Lost dit niets op, dan neemt u als huurder net als nu contact met ons op. Eigenaren/kopers nemen in zo’n geval contact op met de VvE-beheerder.
Onderhoud van gezamenlijke bouwdelen is de verantwoordelijkheid van de VvE. Kopers mogen net als huurders individueel geen wijzigingen aanbrengen aan de gezamenlijke bouwdelen en bijvoorbeeld ook de buitenkant van hun voordeur niet in een andere kleur schilderen.
Alle appartementseigenaren (zowel particulieren als De Goede Woning) zijn gezamenlijk eigenaar van het gehele appartementencomplex met bijbehorende grond. Alle eigenaren bij elkaar vormen samen de VvE. De VvE beslist of en wanneer er onderhoud gepleegd wordt en tegen welke kosten. Huurders maken geen onderdeel uit van de VvE, omdat De Goede Woning eigenaar is van de verhuurde appartementen. Huurders kunnen natuurlijk wel overleg voeren met De Goede Woning, die vervolgens de kwestie kan voorleggen aan de VvE.
De eigenaar van een appartement betaalt maandelijks aan de VvE de zogenaamde VvE-bijdrage. Deze VvE-bijdrage bestaat uit algemene kosten voor onder andere opstal- en glasverzekeringen, een reservering voor klein- en grootonderhoud en servicekosten voor onder andere schoonmaak van de gemeenschappelijke ruimten en gemeenschappelijke elektra.
Naar de VvE-beheerder.
Dit kleine verschil heeft te maken met een afronding voor de btw en is altijd in het voordeel van de huurder.
Rekenhuur is de huurprijs inclusief sommige servicekosten per maand. Tel maximaal € 12 per kostenpost:
Eventuele andere servicekosten tellen niet mee voor de rekenhuur.
Rekenhuur is de huurprijs inclusief sommige servicekosten per maand. Tel maximaal € 12 per kostenpost:
Eventuele andere servicekosten tellen niet mee voor de rekenhuur.
Dat kunt u zelf nakijken. In het klantportaal vindt u uw actuele saldo.
Dit kan verschillende redenen hebben. De laatste jaren is er op het gebied van wet- en regelgeving veel veranderd. In de nieuwe Woningwet staat dat wij onze woningen passend moeten toewijzen. Dit betekent dat het inkomen en de gezinssamenstelling bepalen wie voor welke woning in aanmerking komt. Deze regels gelden dus alleen voor de nieuwe bewoners.
Om ervoor te zorgen dat we voldoende woningen hebben voor woningzoekenden met huurtoeslag, worden huren soms verlaagd. Waar voorheen nieuwe huurders vaak meer betaalden dan de vorige bewoners, is het nu soms andersom: de nieuwe huurder betaalt minder dan de voorgangers en/of de buren. Mooi voor de nieuwe bewoners, maar wel wat zuur als je zelf meer betaalt of betaalde. Dit komt dus door de regels vanuit de nieuwe Woningwet.
Bestaande huurders proberen we op andere manieren te helpen met het betaalbaar houden van het wonen. Zo beperken we de huurstijging, zoals we ook afgelopen jaren hebben gedaan.
Rond de 20e van iedere maand.
Wij schrijven de huur op iedere eerste werkdag van de maand van uw rekening af
U kunt uw bankrekeningnummer en betaalwijze online aanpassen onder de knop ‘betaalwijze’. De huur wordt dan steeds op de eerste werkdag van de maand afgeschreven. Als wij de wijziging vóór de 15e van de maand ontvangen, kunnen wij de wijziging nog verwerken voor de huur van de komende maand.
Wat wilt u aanpassen?
Ons rekeningnummer is NL62 BNGH 0285 1391 77.
Uw klantnummer of uw naam en adres is voldoende.
Waarschijnlijk is de huur gestorneerd op verzoek van uzelf of door de bank. U kunt de huur zelf aan ons overmaken of pinnen bij ons op kantoor.
U kunt een online aanvraag doen en u ontvangt hem binnen drie dagen.
U vindt de kale huur in uw klantportaal onder het kopje ‘netto huur’. U kunt hier ook uw servicekosten bekijken en een pdf met de huurprijsopbouw downloaden.
Heeft u een lopende betalingsregeling?
U kunt onder bepaalde voorwaarden een regeling met ons treffen. Bekijk uw openstaande saldo en vraag een regeling aan. Lukt dit niet of heeft u al een regeling, neem dan contact met ons op.
1. Heeft u een lopende betalingsregeling?
2. Is er een lopend deurwaarderdossier?
U kunt onder bepaalde voorwaarden een regeling met ons treffen. Bekijk uw openstaande saldo en vraag een regeling aan. Lukt dit niet of heeft u al een regeling, neem dan contact met ons op. U kunt ook contact opnemen met de Gemeente Apeldoorn afdeling Schuldhulpverlening of Budgetbegeleiding. Zij helpen bij financiële problemen. Wanneer u een bijstandsuitkering heeft, kunt u ook terecht bij het Werkplein Activerium.
U moet de huur vóór de eerste van elke maand betalen.
De makkelijkste manier is via automatische incasso. Doet u dit nog niet, dan kunt u dit online regelen.
U kunt ook bij ons op kantoor pinnen, betalen via acceptgirokaart, periodieke overboeking of via een instantie (bijvoorbeeld de Stadsbank, Dienst Samenleving).
Meer informatie? Download de brochure Huurbetaling
De terugkoopprijs wordt berekend aan de hand van een nieuwe taxatie. Daarbij vormt de prijs die u destijds voor de woning heeft betaald de basis (de uitgifteprijs). Als uw woning in waarde is gestegen, deelt u afhankelijk van het kortingspercentage mee in de winst. Is de waarde gedaald, dan wordt het verlies in mindering gebracht op de koopprijs. In de waardestijging door uw zelf aangebrachte woningverbeteringen delen wij niet mee. Hier profiteert u zelf 100% van.
Wij kunnen alleen toestemming geven als u de woning wilt verkopen aan:
U moet vóór de voorgenomen verkoop schriftelijk toestemming aan ons vragen.
Als u uw woning wilt verkopen, moet u dit schriftelijk aan ons doorgeven. Nadat wij de ondertekende terugkoopaanbieding ontvangen hebben, start het terugkooptraject. De terugkoop van Koopgarantwoning wordt namens ons uitgevoerd door de stichting OpMaat.
Ja, u moet zelf in de woning wonen. We willen voorkomen dat de woningen die wij verhuren of verkopen verkeerd worden gebruikt. U mag daarom de woning niet verhuren of als bedrijfsruimte gebruiken.
Dit is afhankelijk van uw koopcontract. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het woonteam via woonteam@degoedewoning.nl
.
Als u niet wilt kopen, kunt u gewoon blijven huren.
Nee. Wij behouden ons uitdrukkelijk het recht voor om te stoppen met de verkoop of de voorwaarden aan te passen.
Als u de woning koopt, kunt u een standaard huuropzeggingsformulier ondertekenen. De huur stopt dan automatisch op de dag dat u eigenaar wordt van de woning.
Ja. Zolang u de woning huurt, regelen wij de opstalverzekering. Vanaf het moment van overdracht moet u naast uw inboedelverzekering ook zelf een opstalverzekering geregeld hebben.
Vanaf het moment van overdracht bent u hier zelf verantwoordelijk voor.
Meestal wel. Als dit van toepassing is, krijgt u hiervan bericht via de betreffende aannemer.
NHG staat voor Nationale Hypotheek Garantie en wordt verstrekt door de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen. Het waarborgfonds staat garant voor terugbetaling van uw hypotheek (bedrag) aan de bank.
Nee, wij geven geen hypotheekadvies.
Nee. Wij werken samen met twee projectnotarissen. Met deze kantoren is voor u een speciale prijs afgesproken.
De feitelijke koop van de woning gaat in twee stappen. Eerst tekent u de koopovereenkomst. Nadat u via uw tussenpersoon of bank de financiering heeft geregeld, kan de overdracht bij de notaris plaatsvinden. U krijgt hiervoor een uitnodiging van de notaris. Na de notariële overdracht is de woning van u.
Nee. Na uw handtekening is de koop definitief. Bij uitstel van de levering van de woning of als de koop niet doorgaat, brengen wij de kosten bij u in rekening. Maar er zijn uitzonderingen: de zogenaamde drie dagen bedenktijd en de ontbindende voorwaarden, bijvoorbeeld als u de financiering niet rond krijgt.
De kosten koper bedragen ongeveer 6% van de koopsom en bestaan uit: financieringskosten, 2% overdrachtsbelasting en notariskosten voor de leveringsakte, inschrijfkosten bij het kadaster, verrekening OZB, waterschap en rioolrecht.
Ja. Als u bijvoorbeeld zelf een luxe keuken heeft geplaatst, wordt deze buiten de prijsvaststelling gelaten.
Nadat uw woning is getaxeerd krijgt u een aanbiedingsbrief met daarin de geldigheidsduur van de aanbieding.
De prijsontwikkeling van de woningen volgt steeds de marktontwikkelingen. Over het algemeen zijn de prijzen representatief voor een periode van drie maanden.
De prijs wordt vastgesteld aan de hand van een taxatie van uw woning door een onafhankelijke taxateur. De prijs is onder andere afhankelijk van ligging, type en de onderhoudstoestand van de woning.
U ontvangt van ons bericht als uw woning te koop wordt aangeboden. Op dat moment is er alleen een richtprijs van de woning bekend. Als u ervoor kiest om uw woning te kopen, volgt er een individuele taxatie door een onafhankelijke taxateur. Op basis van de taxatie wordt een definitieve koopprijs vastgesteld en ontvangt u een koopaanbieding.
Nu nog niet. Als wij uw woning te koop aanbieden geeft een onafhankelijke taxateur een prijsindicatie.
Alleen bij een noodsituatie. Lees meer over urgentie op de website van Woonkeus Stedendriehoek.
Dat hangt af van uw situatie. Lees meer over urgentie op de website van Woonkeus Stedendriehoek.
Dat hangt af van uw situatie. Lees meer over urgentie op de website van Woonkeus Stedendriehoek.
Dat hangt af van uw situatie. Lees meer over urgentie op de website van Woonkeus Stedendriehoek.
Dat hangt af van uw situatie. Lees meer over urgentie op de website van Woonkeus Stedendriehoek.
Dat hangt af van uw situatie. In sommige gevallen kunt u urgentie aanvragen.
Je moet tussen de 18 en 25 jaar oud zijn. Studenten krijgen voorrang op alle andere kandidaten voor een kamer.
Ja. Wij verhuren kamers aan jongeren van 18 t/m 25 jaar. Interesse? Mail naar verhuur@degoedewoning.nl.
De maximumprijs voor warmte is gebaseerd op de prijs van gas. Dat betekent dat u niet meer betaalt dan u betaald zou hebben als u een gasaansluiting had gehad. Dit heet het “Niet meer dan anders-principe”. Let op: De maximumprijs is gebaseerd op een gemiddelde verbruiker van gas. Zo heeft een gemiddelde verbruiker een G6-meter en een combiketel met HR1O7-label met comfortklasse CW4 voor tappen. Ook is rekening gehouden met leidingverliezen, rendementen voor ruimteverwarming en warm tapwater en de verdeling van de warmtevraag hierbij. Verder staat in de Warmtewet dat de maximumprijs niet geldt voor de warmtewisselaar en de warmtemeter. Huurt u deze zaken van ons, dan betaalt u daar apart voor.
Ja. Wij mogen meerdere keren per jaar de prijs veranderen. Wel moeten wij u vooraf informeren. Uw kosten voor een jaar mogen niet hoger zijn dan de maximumprijs die de ACM (Autoriteit Consument & Markt) voor warmte vaststelt. De ACM stelt de maximumprijs één keer per jaar vast.
De ACM (Autoriteit Consument & Markt) is een overheidsorganisatie die controleert of de warmteleveranciers zich aan de wet houden. De ACM kan ingrijpen als blijkt dat wij regelmatig de wet overtreden. De ACM kan niets doen bij een meningsverschil tussen u en een warmteleverancier.
U kunt de volgende stappen volgen:
Is er geen warmtemeter in uw eigen woning, maar alleen een meter die het verbruik van verschillende woningen samen meet? Dan moeten wij een kostenverdeelsystematiek gebruiken. Dit is een formule om de kosten voor warmte van een groep woningen eerlijk te verdelen. Zo krijgt iedereen een rekening die past bij zijn eigen verbruik. Gezamenlijke kosten worden ook verdeeld, bijvoorbeeld de kosten voor verwarming van gemeenschappelijke ruimtes. Denkt u dat de kostenverdeelsystematiek niet klopt? Meld dit dan bij ons. Wij laten dan een onderzoek doen en samen beslissen we welke deskundige het onderzoek gaat uitvoeren. Komt u er met ons niet uit? Dan kunt u de ACM (Autoriteit Consument & Markt) vragen om de deskundige aan te wijzen. Beide partijen betalen de helft van de kosten van dit onderzoek.
Een warmtekostenverdeler meet het warmteverbruik per radiator. Bent u het niet eens met het warmteverbruik op uw rekening? Dan kunt u de warmtekostenverdeler laten controleren. U kunt zelf, of samen met uw buren, via ons een controle aanvragen. Samen beslissen we welke deskundige het onderzoek gaat uitvoeren. Komt u er met ons niet uit? Dan kunt u de ACM (Autoriteit Consument & Markt) vragen om de deskundige aan te wijzen. Wie het onderzoek betaalt, is afhankelijk van de uitkomsten van het onderzoek.
U krijgt één keer per jaar een jaarafrekening. Daarop staat hoeveel warmte u het afgelopen jaar heeft gebruikt en hoeveel u daarvoor moet betalen. Heeft u geen eigen warmtemeter? En denkt u dat het warmteverbruik op uw rekening niet klopt? Dan kunt u dit laten controleren. Hoe u dat doet, en wat dit kost, hangt af van hoe uw warmteverbruik wordt gemeten.
Heeft u schade geleden door storing? U kunt met vragen en voor juridische hulp terecht bij het Juridisch Loket. Heeft u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u contact opnemen met uw verzekeraar.
Wij moeten zorgen dat u altijd gebruik kunt maken van warmte. Dat staat in de Warmtewet. Het kan soms gebeuren dat u tijdelijk geen gebruik kunt maken van warmte door geplande werkzaamheden. Als wij u dat van tevoren verteld hebben, heeft u geen recht op compensatie.
Wij moeten zorgen dat u altijd gebruik kunt maken van warmte. Dat staat in de Warmtewet. U krijgt echter alleen een vergoeding voor een storing als deze langer heeft geduurd dan vier uur. U krijgt € 35 bij een storing van vier tot acht uur. Voor iedere vier uur dat de storing langer duurt, krijgt u € 20 extra. Wij betalen u binnen zes maanden na herstel van de storing.
Gebruikt u blokverwarming? Dan zijn uw kosten voor warmteverbruik vaak onderdeel van de servicekosten. Uw verbruik wordt niet meer per eenheid afgerekend, maar per gigajoule. De kosten voor het verwarmen van de gemeenschappelijke ruimtes mogen apart in rekening worden gebracht.
Ja. In de maximumprijs zitten de kosten van verwarming van uw huis én van tapwater. Deze twee kostenposten samen mogen dus niet hoger zijn dan de maximumprijs die de ACM heeft vastgesteld.
Nee. De kosten voor koken op gas of elektriciteit moet u apart betalen.
Heeft u een meter in huis die bijhoudt hoeveel warmte u verbruikt? Dan betaalt u daarvoor een meettarief. Deze kosten mogen niet hoger zijn dan het meettarief voor een gasmeter. De ACM stelt dit tarief jaarlijks vast. Heeft u geen eigen meter? Dan berekenen wij hoeveel warmte elk huishouden op zijn netwerk ongeveer heeft verbruikt. Wij mogen de kosten voor warmteverbruik in gezamenlijke ruimtes en de kosten voor de verdeelsystematiek bij u in rekening brengen.
Gebruikt u warm tapwater? Dan heeft u een warmtewisselaar nodig. Deze geleidt de warmte bij de verwarmingspunten zo efficiënt mogelijk door naar uw water. Een warmtewisselaar is een onderdeel van een afleverset. Huurt u de warmtewisselaar van De Goede Woning? Dan betaalt u daarvoor.
Op uw jaarafrekening moet duidelijk staan waarvoor u precies betaalt. Wij mogen drie soorten kosten bij u in rekening brengen: de kosten voor de warmte die u hebt verbruikt, de kosten voor een warmtewisselaar en de kosten voor het meten van uw warmteverbruik. U leest hier meer informatie over de huidige tariefstelling.
Binnen drie weken nadat u de brief heeft ontvangen.
Dat kunnen wij voor u uitzoeken. Neem hiervoor contact met ons op.
De kosten worden door de VvE vastgesteld. De beheerders van de VvE's zijn o.a. Aevego, Tijmen Kroes en MVGM. Zij sluiten contracten met leveranciers en maken hier afspraken over. Zij bepalen ook de hoogte van de kosten die wij kunnen/mogen doorberekenen.
Net als voorgaande jaren hebben wij in overleg met huurdersbelangenvereniging De Sleutel besloten om bedragen tot € 2,50 niet uit te betalen of terug te vorderen.
Waarschijnlijk bent u verhuisd. U krijgt dan voor beide adressen een afrekening. De afrekenperiode staat op de specificatie.
Nee, u betaalt alleen voor de periode waarin u de woning gehuurd heeft.
Dit is het totaal van de bedragen die u maandelijks voor dit servicecomponent in de huur betaalt.
Dit zijn de kosten die voor dit onderdeel aan u in rekening worden gebracht.
Het gemeenschappelijke groen rondom onze woningen wordt onderhouden door een hoveniersbedrijf. Als het groen een openbaar karakter heeft, betaalt u hier niet voor. Heeft het groen geen openbaar karakter, of deels een openbaar karakter, dan moet u hier aan meebetalen.
Omdat u in een complex woont met andere bewoners. De kosten zijn voor het ontstoppen van de riolering in het complex.
Dat kan verschillende oorzaken hebben. Misschien kunnen wij u helpen dit te achterhalen. Neem hiervoor contact met ons op.
Dat kunnen wij voor u uitzoeken. Neem hiervoor contact met ons op.
Dat kunnen wij voor u uitzoeken. Neem hiervoor contact met ons op.
Dit zijn kosten voor het abonnement van de 24-uurs service.
Wij kunnen pas een afrekening opstellen als wij alle facturen binnen hebben. Daar gaat soms wat tijd overheen. We moeten de afrekening binnen een half jaar versturen, dus u ontvangt altijd voor 1 juli de afrekening van het vorige jaar.
Dat is niet te zeggen. We proberen altijd zo dicht mogelijk bij de eindafrekening te zitten, maar een voorschot blijft altijd een inschatting.
Omdat dan de jaarlijkse huurverhoging ook plaatsvindt. Het is voor u overzichtelijker als de huur (netto huur en servicekosten) één keer per jaar wijzigt.
Om het verschil met de eindafrekening te verkleinen. Als blijkt dat de werkelijke kosten anders zijn, is het beter om het voorschot aan te passen.
Servicekosten zijn de kosten die u als huurder op grond van de huurovereenkomst bovenop de netto huurprijs betaalt. Hiervoor krijgt u bepaalde servicediensten, bijvoorbeeld schoonmaak, tuinonderhoud of een huismeester.
Voor diensten en activiteiten, zoals de elektra van algemene ruimte, schoonmaken van algemene ruimte, onderhoud cv-ketel, ontstoppen van riolering, glasfonds.
1. Zit er nog een stukje sleutel in het slot?
2. Staat er een nummer op de sleutel?
3. Bent u de hoofdhuurder?
NB: Tags ook nog apart benoemen?
Dat kunt u online regelen. Download de brochure Onderhoud, Reparatie en Servicefonds voor meer informatie.
1. Bent u de hoofdhuurder?
2. Bent u lid van het Servicefonds?
Woont u in een appartement?
Dat ligt aan de schade. Als het veroorzaakt is door een aannemer, brand of storm, neem dan contact met ons op. In andere gevallen moet u een beroep te doen op uw eigen inboedelverzekering.
Dat kunt u via e-mail doen.
Dat ligt eraan waar u woont. Bij de centrale deur van een appartementengebouw mag het niet. Bij uw eigen voordeur wel, maar alleen als deze ook weer weggehaald kan worden zonder schade achter te laten.
Wij hebben geen lopers of reservesleutels. Als u uzelf buitengesloten heeft, kunt u contact opnemen met Alert Inbraakpreventie: 055 - 534 46 50. Zij kunnen u verder helpen. De kosten die hieruit voortkomen zijn voor uzelf.
Heeft u al geprobeerd de batterij te vervangen? Dat hoort bij klein onderhoud en moet u zelf regelen. Als u lid bent van het Servicefonds kunt u dit ook door ons laten doen.
Als u een reparatieverzoek indient, komen wij graag bij u langs.
Een losse kast mag u verwijderen. Een ingebouwde kast mag u verwijderen als u hiervoor toestemming van ons heeft.
Als wij de rekening van de aannemer hebben ontvangen, maken we voor u een factuur.
U kunt rechtstreeks bellen met Van der Velden Rioleringsbeheer om een afspraak te maken: 026 - 321 53 16.
Als u een reparatieverzoek indient, komen wij graag bij u langs.
Als u een reparatieverzoek indient, komen wij graag bij u langs.
Waarschijnlijk is uw ruit lek. Als u een reparatieverzoek indient, komen wij graag bij u langs
Keukens worden meestal vervangen wanneer ze zo’n 18 jaar oud zijn. We vervangen dan tegelijkertijd meerdere keukens in de wijk. Als uw keuken niet meer bruikbaar is, kunt u in bepaalde gevallen eerder een nieuwe keuken krijgen. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Dat gaat het snelst via het klantportaal.
Dat leest u in de brochure Onderhoud, reparatie en Servicefonds.
U kunt zich hier aanmelden of download de brochure onderhoud, Reparatie en Servicefonds.
U betaalt € 3,85 per maand.
Met het Servicefonds kunt u onderhoudsklussen waar u normaal gesproken zelf verantwoordelijk voor bent, uit laten voeren door De Goede Woning.
Ga eerst rustig praten met de veroorzaker. Kies een goed moment en geef aan waar u last van heeft en waarom. Lukt dit niet, dan kunt u de overlast bij ons melden. Kijk voor tips op www.problemenmetjeburen.nl.
Voor het aanleggen van een oplaadpunt op het terrein van de door uw gehuurde woning of garage dient u schriftelijk toestemming aan te vragen, dit kunt u doen door het invullen van het aanvraagformulier zelf aangebrachte veranderingen. Het aanvraagformulier kunt u downloaden via https://www.degoedewoning.nl/zelf-aangebrachte-veranderingen. Het volledig ingevulde aanvraagformulier kunt u per e-mail of post aan ons toesturen. Binnen 3 weken ontvangt u van ons schriftelijk bericht of u toestemming krijgt en welke voorwaarden hieraan verbonden zijn.
Dit is helaas niet mogelijk, in het kader van de brandveiligheid kunnen er geen oplaadpunten voor elektrische auto’s in onze parkeerkelders aangelegd worden.
Bel ons via 055 - 369 69 69 of vul het klachtenformulier in. Als u daarna vindt dat uw probleem niet naar behoren is afgehandeld, kunt u dit binnen 30 dagen schriftelijk melden aan een onafhankelijke externe klachtencommissie.
In principe aan niemand. Wij geven de jaarlijkse huurverhoging eventueel door aan partijen als de Stadsbank, Dienst Samenleving en contactpersonen, zoals bijvoorbeeld bewindvoerders. Als u de huur maandelijks overboekt, moet u wel bij de bank het bedrag even aanpassen.
U moet het bedrag betalen per 1 juli 2021. Als uw bezwaar gegrond is, wordt de huurprijs later met terugwerkende kracht verlaagd.
Ja, dat kan. Neem contact met ons op, dan sturen wij u graag een overzicht toe.
Dat ligt onder andere aan uw inkomen en gezinssamenstelling. Kijk voor de voorwaarden en een proefberekening op de website van de Belastingdienst.
Die nemen wij in behandeling en dan hoort u van ons. Er zijn drie mogelijkheden: uw bezwaar wordt toegewezen, afgewezen, of wij vragen u om extra informatie.
Met welk percentage is de huur gewijzigd?
Hoe kan ik bezwaar maken?
U kunt schriftelijk bezwaar maken. Het bezwaarschriftformulier kunt u downloaden op de site van de Huurcommissie. Leg hierbij goed uit wat uw bezwaar precies inhoudt in het toelichtingsveld. Wanneer wij vinden dat de huuraanpassing wel klopt, gaan wij hierover met u in gesprek. Vindt u dan nog steeds dat uw huurverhoging ongegrond is, dan moeten wij de Huurcommissie vragen het huuraanpassingsvoorstel te beoordelen. Als de Huurcommissie de huuraanpassing toch redelijk vindt, moet u € 25 legeskosten betalen. De beslissing van de Huurcommissie is bindend. Partijen kunnen tegen de uitspraak in beroep bij de rechter.
Wanneer moet uw bezwaar uiterlijk binnen zijn?
U heeft ruim twee maanden na ontvangst van de huuraanpassingsbrief de tijd om bezwaar te maken. Dit jaar moet uw bezwaar uiterlijk 30 juni 2022 bij ons binnen zijn. Komt uw bezwaar later binnen, dan nemen wij deze niet in behandeling.
Ik heb een andere vraag/bezwaar over de huuraanpassing, wat kan ik doen?
U kunt hierover meer informatie vinden op www.huurcommissie.nl of neem contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 055 - 369 69 69.
Dat heeft te maken met de inflatie. Daardoor gaan alle prijzen omhoog, dus ook de huur.
De huuraanpassing gaat in per 1 juli 2021. U krijgt hier minimaal twee maanden van tevoren, dus voor 1 mei 2021, informatie over.
Ja, de jaarlijkse huurverhoging staat los van eventuele onderhoudswerkzaamheden.
De jaarlijkse huuraanpassing wordt wettelijk bepaald door de overheid.
Bij de Belastingdienst via Mijn toeslagen. U kunt daar ook een proefberekening maken.
Als u huurtoeslag krijgt, moet u de veranderingen doorgeven aan de Belastingdienst. Bijvoorbeeld als uw gezinssituatie wijzigt, u gaat verhuizen, of uw inkomen verandert.
Ja. Door de verandering van de huurprijs, adresgegevens en misschien ook wel het inkomen zal de toeslag veranderen. Geef u wijzigingen door aan de Belastingdienst.
Als u huurtoeslag krijgt, moet u de veranderingen doorgeven aan de Belastingdienst. Bijvoorbeeld als uw gezinssituatie wijzigt, u gaat verhuizen, of uw inkomen verandert.
Huurtoeslag is een bijdrage in uw huurlasten. Deze bijdrage zorgt ervoor dat u met een bepaald inkomen toch betaalbaar in een huurwoning kunt wonen. Om in aanmerking te komen voor huurtoeslag moet u wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Kijk voor de voorwaarden en een proefberekening op de website van de Belastingdienst.
Ja, dat kan. U kunt hiervoor contact opnemen met de Sociaal Raadslieden van Stimenz: 088 - 784 64 64.
Dat ligt onder andere aan uw inkomen en gezinssamenstelling. Kijk voor de voorwaarden en een proefberekening op de website van de Belastingdienst.
Nee, de servicekosten worden eenmaal per jaar verrekend. Deze worden op een later tijdstip met u verrekend, nadat wij ook alle facturen hebben binnengekregen.
De servicekosten worden eenmaal per jaar verrekend. Deze worden op een later tijdstip met u verrekend, nadat wij ook alle facturen hebben binnengekregen.
Wanneer een huurder is overleden, kan een contactpersoon de huur opzeggen. Stuur hierbij de akte van overlijden of een kopie van de rouwkaart mee.
Als het goed is, heeft u via e-mail de meterstanden al ontvangen. U kunt ons ook even bellen via 055 - 369 69 69.
Wat voor inspectie gaat het om?
Misschien lukt dat. Neem snel contact op met de afdeling Verhuur.
Dat kan niet. Een huuropzegging is definitief.
Na de eindopname. Bij de eindopname komt een medewerker van De Goede Woning bij u langs om te kijken of u de woning achterlaat zoals afgesproken. Is dat niet het geval dan komen er extra kosten op uw eindafrekening.
Dat kunnen we nog niet precies zeggen. De servicekosten worden eenmaal per jaar verrekend. Deze afrekening krijgt u dus later nog.
U moet de woning leeg, schoon en zonder schade achterlaten. Als u de huur hebt opgezegd, maken we met u een afspraak voor een woningopname. Hierin loopt een medewerker van De Goede Woning met u een rondje door de woning en hoort u welke klussen die u nog moet doen. U krijgt dit ook op papier.
Ja. Deze passen horen bij de woning. Als de passen ontbreken, krijgt u van Circulus-Berkel een rekening.
In bepaalde gevallen kan dat. Tijdens de vooropname kunt u dit bespreken met de medewerker van De Goede Woning. Met een overnameformulier kunt u afspraken met de nieuwe huurder op papier vastleggen.
De automatische incasso stopt vanzelf op het juiste moment, hiervoor hoeft u niets te doen
Als u gaat verhuizen, moet u de veranderingen doorgeven aan de Belastingdienst.
Als u huurtoeslag krijgt, moet u de veranderingen doorgeven aan de Belastingdienst. De automatische incasso stopt vanzelf, hiervoor hoeft u niets te doen.
U moet de woning leeg, schoon en zonder schade achterlaten. Als u de huur hebt opgezegd, maken we met u een afspraak voor een woningopname. Hierin loopt een medewerker van De Goede Woning met u een rondje door de woning en hoort u welke klussen die u nog moet doen. U krijgt dit ook op papier.
U ontvangt altijd schriftelijk een bevestiging. Vervolgens maken wij afspraken met u over de oplevering van de woning, het inleveren van sleutels en de eindafrekening. Een huuropzegging is altijd definitief, omdat wij na uw huuropzegging direct nieuwe huurders zoeken.
1. Blijft er iemand achter in de woning?
2. Is diegene medehuurder of bent u getrouwd (geweest)?
U kunt de huur opzeggen via ons online formulier. Heeft u al een Account voor onze website? Dan kunt u hier inloggen en eenvoudig uw huuropzegging indienen.
De opzegtermijn is één maand. Als u bijvoorbeeld op 18 mei wil verhuizen, dan moet de huuropzegging op 18 april bij ons binnen zijn. Als u de huur minimaal twee maanden van tevoren opzegt, krijgt u een cadeaubon van € 25.
U moet uw huurovereenkomst opzeggen. Dit kan per iedere werkdag, met een opzegtermijn van één maand. Als u bijvoorbeeld op 18 mei wil verhuizen, dan moet de huuropzegging op 18 april bij ons binnen zijn. Als u de huur minimaal twee maanden van tevoren opzegt, krijgt u een cadeaubon van
€ 25.
U ontvangt altijd schriftelijk een bevestiging. Vervolgens maken wij afspraken met u over de oplevering van de woning, het inleveren van sleutels en de eindafrekening. Een huuropzegging is altijd definitief, omdat wij na uw huuropzegging direct nieuwe huurders zoeken.
Is er een lopend deurwaarderdossier?
Ga naar Mijn betalingen om te zien wat uw betalingsachterstand is.